Slik fungerer den

Denne oppgavetypen gir eleven mulighet til å identifisere fakta om et bilde.

I oppgavetypen gir du eleven et utvalg alternativer i form av bilder, som de skal plassere på riktig sted i bakgrunnsbildet. 


Slik bruker du Fyll inn 

  1. Dra oppgavetypen inn i lerretet ditt. Du finner den under Grafiske oppgavetyper.
  2. Når du drar oppgavetypen inn i lerretet, åpnes et vindu. Finn bildet du vil bruke som bakgrunnsbilde, klikk på filnavnet og klikk "Velg".
  3. Skriv inn spørsmålet i ledetekstfeltet. Her burde det stå noe om hva bildet består av, og hva som forventes at eleven skal gjøre. 
  4. Sett inn områdene der hvor alternativene skal kunne plasseres.
    For å sette inn en rektangel klikker du på ett hjørne og drar det over området som skal dekkes. For å sette inn en sirkel eller ellipse, velger du sentrum og drar utover eller innover til området er riktig størrelse. For å sette inn en polygon, starter du i ett hjørne, deretter klikker du på hvert hjørne etter hverandre til. Du kan gjøre alle formene større eller mindre. Hvis du trenger å slette en, klikker du på søppelbøtta.
  5. Klikk på plusstegnet for å laste opp bildene eleven skal plassere i bildet. 
  6. Gå til Svar-fanen for å sette en fasit.


Her er et eksempel på hvordan denne oppgavetypen kan se ut (hentet fra leverandørens nettside)


Graphic Gap Match Interaction



Write a comment…